torsdag 21 februari 2013

Neeej...

Jag ställde klockan tidigt för att vara i skolan i tid, men så fort jag slog upp ögonen i morse insåg jag att det nu var min tur att vara sjuk. Febervärken är väldigt ovälkommen, precis som hostan och snörvlet. Jag avskyr verkligen feber för bara min temperatur avviker nån halv grad så får jag sån himla värk i kroppen. Så ni kan ju tänka er att jag inte var så katig när jag för 2 somrar sen låg i allvarlig lunginflammation med en temp på 42 grader, den febervärken önskar jag ingen, kunde knappt gå för det gjorde så ont... Men det var då, tack och lov, nu är jag långt därifrån.
Ögonen bara rinner och det känns som jag har gröt i huvudet. Men nu är det ju så att jag har en examinationsinlämning imorgon och det kommer jag liksom inte ifrån. Så det var inte mycket annat än att försöka ta tillvara på pluggtiden jag har ensam så jag begav mig till skolan. För att inte smitta ner massa folk har jag isolerat mig i ett studierum där jag kan plugga i lugn och ro. Nu går ju visserligen var och varannan person omkring och snörvlar och hostar, men är ju dumt att utmana ödet, jag håller mig i mitt studierum och det blir så bra så.
En sak som jag dock är väldigt tacksam för när det kommer till feber och smärta, det är att det ju faktiskt finns febernedsättande och smärtstillande, det är verkligen guld. Lite febernedsättande kan jag säga kommer troligtvis rädda min dag idag, annars skulle jag ligga däckad i sängen och tycka synd om mig själv. Men det får jag göra en annan dag, idag måste jag faktiskt plugga. Och jag vet, mycket pluggprat i bloggen nu, men som sagt, bloggen handlar om mig och min vardag, och just nu består vardagen av.... just det, plugg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar