söndag 17 februari 2013

Sovmorgon

Ojoj, jag är inte den som brukar ligga och dra mig i sängen om morgnarna, så när jag slog upp ögonen efter klockan 11 idag blev jag ganska förvånad. Hade visserligen små halvvakna perioder under tidiga morgonen när Alicia var lite orolig och behövde febernedsättande, men Jonas tog hand om Alicia och jag somnade om. Även att det är skönt att vakna rejält utvilad så får jag lite ångest över att ha sovit bort så många timmar "i onödan", jag som ska plugga idag också ju. Men några timmars plugg räknar jag med i alla fall.
Alicia är riktigt dålig, hon har jättehög feber (febertermometern har lagt av så vet ju inte hur mycket). Hon är som ett element, och är orolig och väldigt påverkad av febern. Som tur är finns det ju febernedsättande som gör tillvaron lite överkomligare för henne. Lilla hjärtat...
Vidare nu spenderas dagen i skolan, i alla fall ett par timmar till så lite skolarbete kan avverkas och jag kan spendera sena eftermiddagen hemma med familjen sen.

Så, inget mer bloggande nu, mot skolböckerna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar