tisdag 19 februari 2013

Sjukstuga

Efter några dagar med en febrig Alicia var det ju ganska väntat att någon mer i familjen skulle få det också. Jag började känna mig febrig igår kväll och idag tog Isabell efter. Så här hemma är väl ingen på topp direkt. Jag hoppas bara det vänder snart, framför allt för Alicia så har så extremt hög feber. 40,5 efter både ipren och panodil är liksom ingen höjdare... Som tur är så är hon feberfri på dagarna och sen kryper sig febern på mot eftermiddagarna och kvällen. Mina barn har faktiskt alltid haft tendens till just detta, feberfria dagar där de kan va riktigt pigga, och sen febriga kvällar. Jag tror dock att det är ganska vanligt att just barn har det så, som jag förstått. Alicia somnade efter sin ipren och nu inväntar jag Isabells febertopp, har vi tur så slipper hon få lika mycket feber som syrran, hon är betydligt piggare i alla fall. Hur det ska gå för mig vet jag inte, jag försöker plugga på som bara den nu ifall jag också får skyhög feber, så jag är lite mer i fas med skolarbetet i fall att...

Det har snöat och nästan stormat här idag, så det har varit en helt perfekt dag att vara inne, om man bortser från några snöiga vovvepromenader förstås. Vilma älskar ju visserligen snö, men inte när den kommer från himlen, så det har ju inte blivit några långpromenader direkt.

Nej, återgång till plugget nu. Ha en trevlig kväll alla!

1 kommentar:

  1. Usch då! Är så himla träligt när det sprider sig och går runt bland alla där hemma. Ni får krya på er! Kram

    SvaraRadera