onsdag 20 februari 2013

Morgonplugg?

...trodde jag ja... Jag planerade igår att jag skulle upp tidigt, åka till skolan och plugga till max den perioden på förmiddagen innan Jonas åker till jobbet. För när jag är hemma sen med barnen går det verkligen inte att få något gjort. Även om det så är hur lugnt som helst så har jag svårt att sitta hemma och ta tag i studierna, det finns ju så mycket annat man kan göra hemma... Men idag måste jag verkligen plugga, inlämningen på fredag närmar sig snabbt, för att inte tala om tentan på lördag... Så de små sjuklingarna bäddar jag ner i soffan sen, sätter på en film åt dom och isolerar mig i köket och dyker ner i böckerna. Ja, det är värt ett försök i alla fall...
För att återgå till saken så kom jag ju inte alls upp i tid i morse och inte förräns nu när klockan är närmare 10 så har jag landat i skolan. Om bara några timmar måste jag vara hemma igen så med andra ord betyder det att jag nu genast ska sluta blogga och öppna skolböckerna. Punkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar