torsdag 14 februari 2013

Alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag och en massa kärlek ska spridas runt omkring i alla världens hörn.
Folk tokshoppar allt som är hjärtformat var sig det är choklad, kort eller kuddar. Blommor ska det vara och blommorna är väl slutsålda på många ställen. Jag säger som Emils pappa "Köpe och köpe, jag hör aldrig annat".
Alla de andra dagarna på året då? Är det inte mer speciellt att få blommor eller choklad på någon annan dag. En dag när det kommer rent spontant och inte för att man "måste" köpa nåt till den man älskar. En dag som inte står uppskriven i almanackan som "idag måste du köpa blommor och choklad till den partner". Jag skulle säga att jag alla gånger uppskattar en spontan gest snarare än en blomma på den mest självklara dagen av alla.
Jag har egentligen ingenting emot alla hjärtans dag i sig, det är väl en trevlig grej att tänka lite extra på dem man älskar, men det jag inte gillar är att det blivit sådan köpfest och hysteri kring hela grejen. Barnen i skolan fick höra att de idag skulle ge en sak till dem de älskar. Fin tanke, men måste det vara en sak, varför inte ge beröm eller några uppmuntrande ord, måste det vara en sak?
Jag kanske är världens tråkigaste, men jag och min sambo brukar inte fira direkt för att det är alla hjärtans dag, snarare firar vi de dagar vi känner för, för kärleken är alltid värd att fira.
Idag till exempel visade jag min sambo kärlek genom att åka till apoteket och köpa suturplåster efter att han haft närkontakt med kökskniven när frukostfrallan skulle skäras, vad är kärlek om inte det?

Kärlek, alla dagar, varje dag, alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar