lördag 2 mars 2013

Förkylningsförbannelse!

Sista inlägget jag skrev var för 1½ vecka sen och då skrev jag att jag håller på att bli sjuk. Och som vanligt med mig så kom sjukdomen verkligen rejält. Jag börjar tro att min kropp har glömt hur man blir bara lite sjuk, jag måste få värstingsjukan varje gång nu verkar det som.
Febervärken var riktigt jävlig och det var tortyr att gå på de onda benen, samtidigt som man inte heller kan sitta still, för det lindrar lite när man rör på benen. Så jag spenderade ett antal där säng/soffliggandes samtidigt som jag vevade med benen. Vilken syn... Men jag fattar inte, för även om jag fick ner febern med smärtstillande så försvann aldrig värken. I 4-5 dagar hade jag konstant värk i benen. Utöver detta kom hostan, en riktigt förfärlig hosta som gjorde att jag under samma period knappt kunde sova mer än korta stunder åt gången för jag vakna ju varje gång jag eller Isabell (som också hostat massor) hostade.
När jag äntligen efter de här dagarna blev av med värken så har jag varit helt slut, kroppen har varit så orkeslös och jag har blivit yr bara jag gått omkring hemma. Men nu, nu äntligen, har jag samlat mer krafter och känner mig ganska pigg.
Hostan hänger kvar, tillsammans med massa snörvel och ont i halsen. Men det kan jag leva med, glad att det värsta är över. För lagom till jag blev bättre fick ju sambon samma grej så även han har nu varit sängliggande några dagar.
Det har som ni nog förstår varit jobbiga dagar, inte bara för att få ihop vardagsspusslet med barnen, middagar, hämtning, lämning. Men skolan har ju även blivit lidande. Jag blev verkligen sjuk på de mest olämpliga veckorna och har missat tentor, inlämningar och kursintroduktion. För även att jag kunnat sitta och plugga så har det liksom inte gått, har känts som gröt i huvudet så fort jag gjort ett försök att få nåt vettigt att fastna där.
Så, nog med klagan över sjukdomar och "tyck-synd-om-mig", nu är jag faktiskt på väg att bli frisk och ska kämpa järnet för att ta igen det jag missat, för jag kan, det vet jag!! Hejja mig!!
Nu vet ni alla fall vart jag hållt hus senaste veckan, i sängen... Men nya tag och plugg inför morgondagens tenta förgyller denna lördagskväll, och lite melodifestivalen såklart också! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar