tisdag 2 augusti 2011

Vill du bli vegetarian?

Då ska du fortsätta läsa, annars bör du inte fortsätta...

Inte fullt så allvarligt är det kanske om du läser vidare, men en sak du definitivt inte bör göra är att se dokumentären "food inc.". Jag gjorde det häromdagen och jag har väldigt svårt att äta kött nu för vissa bilder och scener har bränt sig fast på min hornhinna... Det är sjukt, så jäkla sjukt vad som försiggår på vissa ställen.
Jag äter inte mycket kött och har som ni kanske vet varit vegetarian (började äta kött igen eftersom jag inte mådde bra av att vara helt utan). Men jag har börjat tänka om, borde kanske lägga om livsstilen lite. Ekologiskt är ju mycket mycket bättre, men att hitta ekologiskt kött är lättare sagt än gjort, finns inte mycket av den varan tyvärr... En rejäl tankeställare har jag i alla fall fått mig.

Så se filmen, eller gör det inte, men tänk på vad det kan innebära för dig...

1 kommentar:

  1. Den skulle nog inte jag klara av att se då.. Jag vill inte ens läsa under innehåll på korvpaket till exempel, haha :P Blir äcklad bara av det!

    SvaraRadera