tisdag 16 augusti 2011

Produktiv dag!


Igår var första skoldagen och det blev verkligen en heldag i skolan. Vi hade jätteintressanta föreläsningar om patologi och onkologi och sen efteråt var det dags för tentaplugg. Det var lite svårt att börja, men när vi väl kom igång var vi ruggigt produktiva. Vi skulle plugga till kl 18 sa vi, men vi hade sånt flow i det vi gjorde så vi satt ända till 19:30, men vi fick massor gjort och jag är helnöjd!
Idag blir det återigen plugg hela dagen, farmakologi och allergi. Har föreläsningar nu på dagen och sen tentaplugg till klockan 18 står det på schemat. Hoppas det går lika bra idag som igår.
Känns lite trist att fritiden och umgänget med familj och vänner blir lidande, men just nu är pressen fruktansvärd på mig. Klarar jag inte tentan, jag då får jag helt enkelt inte fortsätta utan måste göra studieuppehåll... Det är hårda bud när man läser högskola, så det gäller verkligen att plugga till max!!
Det är så synd att jag inte kan lägga fokus på det vi läser nu, för det är riktigt intressant. Men det får jag lägga åt sidan för nu måste min omtenta få förtur eftersom allt hänger på den (och även kommande 2 tentor). Allt måste klaras, annars är det bye-bye Madde...
Jag vill, jag måste, jag ska!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar