söndag 7 augusti 2011

Nattyra...

Tiden går så fort... Det känns verkligen klyschigt att säga så, men visst fan går tiden jäkligt fort!? Jag hörde några visa ord en gång; " Det känns som tiden går snabbare ju äldre vi blir eftersom vi har mer tid att jämföra den med. "
När vi var 5 år kändes sommarlovet på 2 månader oändligt långt, men då hade vi bara 5 år att jämföra med. Och då kan 2 månader kännas ganska långt. Men idag, snart 29 år gammal går dessa 2 månader väldigt fort. Men 2 månader av mina 29 år är ganska kort tid, så därför känns det som tiden går fortare nu. Förstår ni resonemanget eller rör jag bara till det? Jag tycker tanken är intressant, men det skrämmer mig lite hur fort tiden ska gå när man blir 50, 60, 70??

Ja, jag vet inte, jag sitter här och nattsuddar lite, kan inte sova... Kanske borde försöka med det nu, kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar