söndag 7 augusti 2011

Vad gör man en söndag?

Nog finns det många saker man kan hitta på, men jag kände mig lite smått rastlös. Hade mycket väl kunnat slappa framför teven, men när jag jobbar och bara har få lediga dagar då vill jag ta vara på varje minut, nästan i alla fall...
Så efter lunch packade vi in oss i bilen och gav oss iväg för att fiska. Vi åkte runt lite men hittade till slut ett ställe där massor folk fiskade. Vi tänkte att då kanske det brukar nappa där. Vi fiskade nog ett par timmar, men det ville inte nappa idag. Men en jätterolig sak var att vi såg en utter. (Rätta mig om jag har fel, men är inte det smålands landskapsdjur?) Barnen såg den först sen sprang den precis bredvid oss och dök sen ner i vattnet och simmade sedan till en stenpir bredvid och klättrade runt där bland stenarna ett tag innan den försvann. Det är andra gången i mitt liv jag ser en utter (vad jag vet) och första gången var i början av sommaren när jag och barnen fiskade på lysingsbadet. Vill man se en utter ska man ge sig ut och fiska med andra ord. :-) Önskar bara jag haft kameran med mig så jag kunde fångat den på bild.
Det var min söndag det, vad har ni gjort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar