torsdag 11 augusti 2011

En dag i Kalmar

I går hade jag och Lovisa lite vi skulle styra upp nere på skolan i Kalmar. Dumt att bara åka ner dit för mötet tänkte vi och gjorde det till en heldag istället! Vi åkte hyfsat tidigt och styrde kosan mot Kalmar. Vi vandrade omkring i de helt fantastiskt fina miljöerna kring Kalmar slott, tyvärr kunde vi inte gå in på slottsområdet för tydligen tar de en avgift för det (en ganska saftig sådan dessutom). Innan har det alltid varit gratis vad jag vet, men att det sen kostar att gå in inomhus på slottet. Men men, det var mysigt att gå omkring där utanför i alla fall och barnen stannade och lekte i varenda lekplats de hittade. :-)

Jag hade ju med mig kameran för tänkte jag skulle fota lite när vi var i så fina miljöer. Blev en hel drös med bilder, bjuder på några av dem nu, men många fler kommer sen när de är redigerade.

Här är en bild på Lovisa. Älskar ljuset i bilden och hur slottet skymtar i bakgrunden. :-)


På väg från slottet så hittade vi en massa roliga träd vid vattnet som Alicia och Isabell sprang och lekte i och kring. Alicia gömde sig lite bakom bladen när jag fotade denna härliga bild. :-)


En härlig syskonbild lyckades jag fånga här. Isabell är ingen linslus (till skillnad från sin syster) så ibland är hon knepig att få bild, och att få henne att se någorlunda glad ut brukar vara ännu svårare (inte för att det är så viktigt att le på bild, men nån bild ibland med ett leende vore ju inte så dumt). Men den här bilden älskar jag, båda barnen ser så glada och lyckliga ut och då blir jag glad och lycklig!


Efter turen vid slottet så åkte vi till skolan för att gå på det inplanerade mötet. Det gick riktigt bra så nu har vi fått lite ordning på sakerna.
Efter lite mat i magen sen svängde vi förbi ikea, mest för att köpa glass, men barnen ville så gärna vara i lekrummet, så de fick vara där en stund medan vi tog en runda bland möbler och inredning. :-) Sen blev det glass innan vi rullade vidare mot 4H gården i Kalmar där barnen fick klappa getter, kaniner, får, marsvin, en kalv, titta på hönor, klappa en häst och massa mer. Isabell älskar ju att klappa getter, så hon stormyste där inne i hagen. Det fanns även en stor (och då menar jag STOR) lekpark med alla möjliga saker och där hade barnen riktigt skoj. Men sen kom en regnskur och då packade vi in oss i bilen och rullade hemåt igen.

Det var en riktigt trevlig dag, och skoj att vi alla hade så roligt fast att vi inte gjorde en enda sak som kostade pengar (utöver mat och bensin klart). En riktigt bra dag helt enkelt, vi förenade verkligen nytta med nöje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar