torsdag 4 augusti 2011

En filmrecension!

Det var länge sen jag gjorde en filmrecension, men det var också länge sen jag såg en bra film.
Igår kollade jag på "Brothers".
Den handlar om två bröder, den ena (Tommy) har ett struligt liv och har just kommit ut ur fängelset, den andra (Sam) är marinsoldat och har fru (Grace) och två barn. När Sam är tillbaka i Afganistan blir deras helikopter nedskjuten och Grace får dödsbeskedet. Grace och barnen kämpar sig igenom begravningen och tiden efter förlusten av en man och en pappa. Grace kommer allt närmare Sams bror Tommy som hela tiden finns där som ett stöd för henne. Efter ett tag får Grace ett chockande men glädjande besked, Sam lever. Men när han kommit hem är inget sig likt mer...

Ungefär så mycket får man se i trailern, så se trailern och ni kommer vilja se filmen. Filmen är verkligen bra och absolut sevärd. Det är en känslomässig och stark film, och jag gillar verkligen filmer som berör, och det gör den här. Och eloge till barnen i filmen, framförallt Bailee Madison som spelar den äldsta av döttrarna, hon gör en fantastisk skådespelarinsats. Filmen får MMMM i betyg av mig, så se den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar