lördag 13 augusti 2011

Ölands djurpark!

Ganska snabbt inpå blev en resa till Ölands djurpark inplanerad under gårdagen. Vi trodde inte vi skulle hinna åka dit i sommar eftersom jag varit sjuk så länge och alla semesterplaner blev skjutna åt sidan... Men vi kom iväg (efter lite sponsring) och vi hade en underbar dag! Vädret var helt perfekt, solen sken men vinden var sval. Vi tittade på alla fina djuren och åkte massor karuseller. Man märker att barnen blivit stora nu, för de ska åka karusellerna för större barn; de som går fort och snurrar! Alicia provade ju redan förra året berg och dalbanan, så hade hoppats på en repris denna gång eftersom hon gillade den, men de hade tagit bort hela berg och dalbanan, den som alltid funnits där, ända sen jag var liten. De hade några andra nya karuseller, men ingen som kan ersätta en berg och dalbana tyvärr... Barnens favoritkarusell var virvelvinden, de älskade den. Isabell kunde inte sluta skratta när hon åkte den, hon lyste av lycka! Alicia älskade den också jättemycket. Sen var larven (liten berg och dalbana) en annan av barnens favoriter. Egentligen gillade de nog allting, men ju snabbar och snurrigare, desto bättre tyckte de.

Jag har självklart en massa bilder och några videoklipp från dagen. Men Jonas och barnen är iväg en sväng och har kameran med sig så bilderna får komma senare.
Jag ska strax bege mig mot jobbet för min sista arbetsdag. På måndag börjar skolan på riktigt och då finns ingen tid för vila. Det är mycket press nu, mycket som står på spel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar