lördag 18 januari 2014

Vilken dag!!

Så kom den där dagen, efter 3 års slit och plugg. Dagen då jag och mina 43 klasskamrater blev sjuksköterskor. Helt fantastiskt!
Under natten till fredag sov jag riktigt dåligt, ett par timmar på sin höjd, vet inte om det var nerver eller bara kroppen som inte ville samarbeta med mig. Är så typiskt att kroppen inte vill vara på min sida när det är en så speciell dag. Hur eller hur så ringde klockan tidigt, 04:45 för att vara exakt. En timme senare satt jag och en klasskompis i bilen på väg mot Kalmar. Där blev det trevlig champagnefrukost med flera ur klassen.
Vid 11 var det sedan dags för ceremonin i kyrkan. Har aldrig tidigare varit inne i Kalmars domkyrka, den var ju helt fantastiskt fin, och stor. Det kändes väldigt högtidligt. Det var otroligt fint med flera tal av både lärare och klasskamrater. Och även bitvis känslosamt, exempelvis när en klasskamrat sjöng underbart fint till tonerna av U2-låten "It's a beautiful day". Någonting säger mig att denna låten framöver kommer bli en slags symbol för den här dagen, för utbildningen och mitt yrke. Det delades sedan ut betyg och broscher tillsammans med gratulationer och lyckönskningar från lärarna och man fick med sig många fina visdomsord på vägen.

Bjuder på några bilder som barnen fotade med min mobil under ceremonin.





Innan bilen rullade hem mot Västervik igen så blev det en liten sväng in på ikea. Barnen var jättehungriga så vi tänkte att de skulle få mätta sin magar med varsin korv med bröd. Men så är ju ikea just ikea, det är svårt att komma därifrån med bara det man ska ha. Det var nästan folktomt så vi passade på att ta en snabb sväng inne på ikea också och kom sedan därifrån med både nytt soffbord och ny klädsel till soffan. Sen självklart lite andra småsaker också.

Väl hemma igen sen firade vi med jättegod smörgåstårta och fika. Jag fick jättefina blommor och presenter. Känner mig så otroligt tacksam över allt, hade inte räknat med att bli uppvaktad så mycket. Så tusen tack för allt och alla ni som var med och gjorde min dag så underbar!



När lugnet lagt sig så somnade jag i soffan medan resten av familjen kollade på fångarna på fortet. Ja, det var min dag det. En väldigt lång men alldeles fantastisk dag!

It's a beautiful day!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar