måndag 6 januari 2014

Slut på lovet och lite sömnad.

Idag var första praktikdagen efter jullovet. Kan ju säga att jag verkligen inte kände för att gå upp när klockan ringde 05:30. Men det är bara att gilla läget. Har ju bara 2 praktikdagar kvar nu innan hela utbildningen är klar, och med det målet så när känns det som att jag kan klara några fler tidiga morgnar. Men imorgon får jag sova något längre. Då är det seminarium som gäller, även det utbildningens sista. Ja, totalt 3 skoldagar kvar blir det. Inte för jag räknar, men nu är det 11 dagar kvar till min examen! :-) Får ju ett gäng lediga dagar innan examen och det är ju inte fy skam! För bara ett par dagar efter examen börjar jag ju jobba!

I går satt jag ju med barnen och sydde. Isabell och jag skapade tillsammans en mantel i rödglansigt och glittrigt tyg. Har tyvärr ingen bild på det (än?). Men Alicia sydde, jag så gott som helt själv, en jättefin kjol som jag har lite bilder på. Hon gjorde dessutom en miss till succé när hon drog lite för mycket i tyget när hon overlockade nederkanten. Detta gjorde att det blev alldeles vågigt så vi tog tillvara på misstaget och fortsatte på samma sätt och fick en supertjusig volang nertill.





Jag tror dessa bilder får avsluta dagen för jag känner mig inte alls på topp idag, kroppen och jag har motarbetat varandra. Så jag hoppas en god natts sömn gör mirakel för kroppen så jag vaknar pigg och kry imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar