lördag 18 januari 2014

Lördag!

I morse fick jag sovmorgon och kände mig sådär skönt utvilad när jag slog upp ögonen. Nu har jag en mysig helg framför mig som ska tillbringas med familjen. Det är två lediga dagar, för på måndag börjar jag ju faktiskt jobba. För 2 dagar sedan var jag student och om 2 dagar börjar jag jobba som sjuksköterska på bästa barnkliniken! Det känns omvälvande men väldigt bra. Och det ska bli så skönt att inte hela tiden ha någon som tittar en över axeln och bedömer varje steg jag tar, för den biten är ju faktiskt förbi nu. Jag förstår ju att det kommer bli mycket nytt nu i början med nya rutiner att komma in i och massa annat, men jag är övertygad om att det kommer bli jättebra och att jag kommer trivas. Har ju redan gjort 10 veckors praktik där och det var så intressant, roligt och lärorikt. Men nu är det min tur, nu är jag inte student längre, nu är jag sjuksköterska.

Idag ska jag göra ingenting, eller i alla fall så lite som möjligt. Dagens största projekt blir att bege mig till affären för att köpa lördagsgodis, mer än så tänker jag inte att ta mig för idag. 
Imorgon blir det lite mer styr med street för Alicia och simskola för båda barnen. Men det tar vi då, idag är det vilodag!

Jag kom på att det verkligen är hög tid att fixa en ny header till bloggen. Dels kan "studier" tas bort nu, och sen är det även dags för lite uppdatering av bilderna jag har där. Så när tillfälle ges ska jag fixa det så bloggen får sig en lite uppfräschning!  

Hittade lite bilder jag tog när jag testade min nya mobils kamerafunktioner innan jul. Självklart på världens bästa ungar!


Ha en härlig helg alla, det ska i alla fall jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar