lördag 25 januari 2014

Veckan som gått.

Senaste veckan har bara sprungit förbi. Arbetslivet är igång och jag trivs jättebra. Även att jag haft praktik en hel del under slutet av förra året så blir det ändå en stor omställning att vara igång att jobba. Har varit riktigt trött om dagarna när jag kommit hem, men det kommer jag snart in i. Nu har jag haft långhelg ledigt, fredag-söndag. En ledig dag till innan ytterligare en jobbvecka, men det är en riktigt härlig känsla att tycka det är kul att gå till jobbet, för så har det ju inte alltid varit på en del tidigare arbetsplatser. Med tanke på hur mycket av sitt liv som faktiskt spenderas på jobbet är det oerhört viktigt att ha ett jobb man trivs med och tycker är kul.

 Imorgon är det återigen dans för Alicia och simskola för båda tjejerna. Det blir en del aktiviteter för oss på söndagarna, men jag tycker det är bra att de har aktiviteter de gillar. De drillar ju båda två också, så de håller ändå igång en del. Huvudsaken är att de själva får välja och tycker det är kul. Jag vet att de båda två vill börja ridskola också, framför allt Alicia, men det får de faktiskt vänta lite med, tycker de kan få bli lite större först. :-)
Här är en bild på Isabell som slappar i simhallen medan Alicia simmar, förra söndagen.

 Under jullovet fixade vi ordning lite på barnens rum. Vi loppisfyndade en jättefin sekretär som fick ersätta deras gamla bord som inte hade nån förvaring alls. Så nu är nya sekretären fylld med pysselgrejer, färg, pennor, papper, klister, saxar och allt annat som passar två pysselglada tjejer!
Alla deras Monster High-dockor fick också en egen plats i bokhyllan när allt pyssel kunde packas ner i lådor. Monster High är ju också ett intresse båda tjejerna har. 14 dockor har de nu, en del har de fått till jul och födelsedagar, och de andra har de sparat ihop till själva. Blir ju en mindre förmögenhet det där, för det är ju inte billiga dockor precis, mellan 2-400 kr/st tror jag nog, det beror lite på vilket utförande dockan är i. När jag var liten samlade jag bokmärken, sudd och sånna där små plastnappar som man hade i halsband. Hehe, det var lite billigare hobby, men det viktigaste är ju ändå att samla på något man gillar.



 Nu ska jag återgå till lördagkvällen här hemma. Kanske blir det en film eller nåt. Känner mig inte särskilt pigg, har under dagen blivit mer och mer förkyld och börjar känna mig lite febrig. Nej, nej och nej... Har hört många som har nåt influensa-liknande nu med förkylning, feber och frossa. Jag hoppas verkligen inte det är den skiten jag fått. Men det är väl bara att vänta och se...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar