onsdag 29 januari 2014

Förbättring

Ja inte vaknade jag pigg och kry häromdagen, tvärtom var gårdagen riktigt jobbig med massvis värk i kroppen. Men idag vågar jag nog hoppas att det har vänt. Känner mig fortfarande riktigt risig, men det verkar vara på väg åt rätt håll. Men det är läskigt hur snabbt man blir svag av att mest ligga stilla. Idag när jag haft ork till att röra mig lite mer så märker jag hur utmattad kroppen är. Men på fredag räknar jag med att vara tillbaka på jobbet igen.
Just det där med hur kroppen lätt försvagas, det fick jag ett ypperligt exempel på när jag var riktigt sjuk för 2½ år sedan med en ganska allvarlig lunginflammation. Var inlagd på sjukhus och sjukskriven ca 6-7 veckor tror jag. Då var ju visserligen lungorna rejält påverkade, men ändå, när jag hade krafter nog att ta mig ur sjukhussängen fick jag träna på att gå i trappor igen. Och jag blev så sjukt andfådd av den lilla ansträngningen. Som sagt var ju lungorna såklart påverkade, men det tog mer än ett halvår innan jag kände mig så gott som återställd, det var en riktigt jobbig sommar. Dessutom bröt ju Isabell armen och Jonas fick lunginflammation i samma veva där... Den sommaren vill jag helst glömma, nu blickar vi framåt!

Kvällen har spenderats med att spela Monopol med Alicia, och jag blev totalt utklassad av min lilla 8-åring. Men jisses vilket evighetsspel, jag vet inte hur många timmar vi satt och spelade, men lång tid tog det... Riktigt mysigt att sitta så och spela och prata med barnen, eller hela familjen. Mysfaktor!!


Ja ni ser ju pengasituationen, hon ägde varenda hus och hotell, fick tillslut sälja allt till henne och blev precis bankrutt. :-) Dessutom skötte hon banken och hade stenkoll på matematiken med hur mycket växel som skulle tillbaka. Är ju inte så dumt att blanda det roliga med lite kunskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar