tisdag 14 januari 2014

Massa paket!

Igår kändes det lite som julafton här hemma, i alla fall för min del. Jag har beställt lite nya saker och allt kom på samma dag. Exempelvis nya vinterskor som var ytterst välbehövligt. De gamla trampar jag så snett i att jag fått ont i mina knän, så har fått gå i mina converse tygskor ett litet tag nu för att inte ha ont. Och med tanke på snöns ankomst så kom de nya skorna väldigt lägligt!
En inte så jättespännande sak är mina nya linser som också kom. Inte så intressant kanske, men väldigt välbehövligt.
Lite kläder till barnen från hm kom också, och lite till mig också faktiskt. Alltid trevligt med i alla fall något nytt i garderoben. Fick dessutom den sista grejen till min examensoutfit, så nu är jag redo för fredagens examen! Wieee!!!
Och det sista, och roligaste, som kom var en leverans från vårdväskan. Jag har beställt lite nytt till jag ska börja jobba, som namnskylt, pennor, klocka, sax och lite annat smått och gott. Är alltid lite roligt att bryta av med lite roliga färger till den annars vita och enhetliga klädkoden som gäller på sjukhuset. Då får man ju piffa till det som man kan!



Shit vad det känns skumt att se sitt namn efterföljt av titeln "legitimerad sjuksköterska". Men det är ju min verklighet om bara några dagar. Så konstigt och härligt på samma gång! Ja, jag vet att det tar några veckor innan legitimationen kommer, men ändå, jag är faktiskt sjuksköterska nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar