lördag 11 januari 2014

Check, check och check!

Nu är mina sista skol- och praktikdagar gjorda, check check check. Det är avbockat och klart, detta innebär med andra ord att hela min utbildning är färdig! Jag är klar!! Om 6 dagar tar jag min examen i Kalmar Domkyrka, och fram tills dess har jag lediga dagar! Det här är en så konstig känsla, att veta att allt är klart, avklarat och färdigt! Det är svårt att ta in det och förstå att jag inte kommer påbörja en ny termin i skolan nu, utan skolbänken är utbytt mot en arbetsplats, ett jobb! När man stod där i termin ett och hade allt framför sig så hade man ingen aning om vad man gett sig in på, vilket otroligt kämpig tid man hade framför sig, och det kändes som en evighet tills man skulle bli klar. Men så fort det har gått, de här åren har passerat riktigt snabbt och nu står jag här, färdig, med så otroligt mycket kunskap som jag bara längtar efter att få gå ut och använda mig av!

I övrigt har inte jättemycket annat hunnits med i veckan. Idag har jag gjort så lite som möjligt, spenderat större delen av dagen med att spela tevespel, faktiskt riktigt länge sen jag tog mig tid till det. Det blev lite Silent Hill, obehagligt läskigt spel. Men det passar mig som gillar skräckfilm och rysare. Kroppen bråkar fortfarande med mig och har inte riktigt varit på topp denna vecka alls. Jag tänkte verkligen ta det lugnt nu i helgen så blir det förhoppningsvis bättre. Känner jag mig okej imorgon tänkte jag sätta familjen i arbete så vi kan städa ut julen, för nu är julen i allra högsta grad förbi.

Jag tycker faktiskt att det kan bli vår nu. Jag vet att det väntas snö nu i veckan men ärligt talat tycker jag att snön kan strunta i att komma. Det behagade inte komma nån snö på julafton, så då kan det lika gärna vara tycker jag. Jag inser ju att det bara är januari och de kalla temperaturerna är troligtvis oundvikliga, men åhh vad jag önskar att det kunde bli vår istället. Jag trivs så ruskigt bra nu när vintertemperaturerna har legat på 5-8 grader, helt perfekt tycker jag om det nu tvunget ens måste vara vinter... Men det är ju bara att gilla läget och se vad vädergudarna får för sig att hitta på.

Vilma 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar