måndag 27 januari 2014

Host och snörvel...

Den där förkylningen jag fick besök av i helgen bestämde sig visst för att stanna kvar... Attans... Kroppen värker, näsan rinner och huvudet känns som bly... Så min andra inskolningsvecka fick börja med att ligga på soffan och kurera mig istället för att jobba. Förkylningen kunde inte kommit mer olämpligt, men vad ska man göra, är man sjuk så är man. Men hoppas verkligen det vill gå över fort nu... Den kom ju jättesnabbt, pang-bom, så jag tänkte att den kunde få försvinna lika fort, dumma dumma förkylning!
Jag har kurerat mig med att ligga på soffan och läsa fototidningar och lite skvallertidningar. Har även hunnit med att se några halvbra skräckisar på netflix. Är så tråkigt när man bara har ork till att ligga still, för när man ändå är hemma finns det ju tvätt och städning att ta itu med, men energin finns ju liksom inte där. Näe, fy för förkylningar. Jag vill ha energi och ork, ja kanske inte till just städning, men till att göra annat än att sitta i soffan... 
Imorgon tänker jag vakna utan värk i kroppen och utan rinnande näsa, så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar