tisdag 9 september 2008

Sleepless in Västervik


Till att börja med kom Alicia i säng sen igår, när vi borstade tänderna stod klockan på 23:18... Men Alicia hade sovit på eftermiddagen för att hon var så trött, så det var omöjligt att få henne i säng vanlig tid. Men sen vaknar hon vid 4 på natten helt hysteriskt gråtande och säger:

"Jag vill inte ha den på mig hela vägen hem!"

- Vad då? frågar jag

"Den bruna mössan! Vi måste lämna tillbaka den i affären!"

- Din bruna keps med blommor menar du? frågar jag.

"Nej! Den bruna mössan! Vi måste lämna tillbaka den nu!"

- Okej, men då lämnar vi tillbaka den, sa jag för att få henne lugn. Hon har liksom inte ens en brun mössa. Men hon va helt hysteriskt gråtande när hon sa allt detta så jag ville bara få henne lugn. Hon fortsatte att upprepa vissa av meningarna men till slut fick jag henne att förstå att vi skulle lämna tillbaka mössan. då lugnade hon ner sig men låg och snyftade ett bra tag. Isabell hade ju vaknat av Alicias skrik och kommit in till vår säng också. Och när Alicia lugnat ner sig frågade hon om Isabell följde med och lämnade tillbaka mössan. Och hon fortsatte sen prata om att mössan måste lämnas tillbaka i affären, frågade och försökte lista ut vad hon menade för mössa, men den hon beskrev har vi inte, en brun mössa helt enkelt.

Efter en timme somnade vi alla om.

När Jonas kom hem runt 6-7 så fortsatte Alicia prata om den där mössan...

Väldigt förvirrande natt... Va segt att kliva ur sängen sen när barnen skulle till dagis.

Men när jag gick upp möttes jag av en rolig syn. Båda barnen har klättrat upp på stolen i köket och står och "diskar". Var ju bara tvungen att föreviga ögonblicket med ett kameraklick. Sen såg jag dessutom att Isabell stod och tvättade munnen, och när Alicia såg det hjälpte hon till att tvätta Isabells mun. Gullungar på hög nivå!

Nu ska jag klättra upp på vinden och hämta symaskinen för det är dags för lite beställningsarbete.

See ya later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar