tisdag 23 september 2008

Changes...

I söndags fick jag ett litet möblera-om-infall, sånt där som vanligtvis dimper ner i min hjärna emellanåt. Denna gång var det ett lite större projekt. Tänkte jag och Jonas skulle byta rum med barnen. Vårat stora mot deras lilla. Sagt och gjort, Jonas var väl inte överförtjust, men tyckte ändå det var värt att prova. Var lite styrigt att skruva isär det mesta av våningssängen, men det gick. Och vi lyckades flytta vår enormt klumpiga 180 säng utan att skruva isär den *applåder*.
Det tog hela dagen men det var det värt. Barnen leker äntligen i sitt rum igen istället för att dra fram alla leksaker till alla andra rum och vi fick konstig nog mer plats i det lilla rummet. It's a win win situation!
Bilder orkar jag inte lägga upp. Tog massor före och efterbilder och har lagt ut dessa på bilddagboken (madde82). Men det krångla så dant så tog säkert en timme att lägga upp de bilderna, så orkar inte med en process till. Ni får kika dit om ni är nyfikna på hur vi har det nu.

I övrigt har det inte hänt så mycket på sistone, sömnaden har inte hunnits med, och dessutom är det för kallt uppe i syrummet på vinden nu eftersom vi inte isolerat nåt där uppe än... Skulle verkligen behöva ett rum till nu, vill ju sy, men är så tråkigt att behöva plocka fram båda symaskinerna och sen plocka ner dom när man är färdig, och så får man ju göra om man ska sitta och sy i köket eller så. Har en liten idé på hur man ska kunna ha symaskinerna här nere, bara tillfälligt då. Men tror inte Jonas är så pigg på att ha maskinerna i vardagsrummet... Fast annars kommer jag ju inte kunna sy på hela vintern, och det går faktiskt inte för sig. Får koppla på charmen till max och flörta mig till en plats i vardagsrummet.

Idag har jag ringt "tanten", ni som känner mig vet vad det handlar om, dock svara hon inte men prata in ett meddelande på telefon svararen. När jag äntligen tog mig mod å ringa, har skjutit upp det länge nu, så svarar hon inte... Typiskt, men hoppas verkligen hon ringer tillbaka nu, annars får jag försöka igen om några dagar.

Nu ska jag ta och gå en promenad till affären och sen stanna en stund i lekparken tror jag. Ikväll är det top model och förhoppningsvis kommer Jen oxå!

See ya later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar