onsdag 10 september 2008

Madde second hand-lar

Har fått så mycket inspiration från internet nu på massa roliga barnsaker jag vill sy. Så idag begav jag mig till kupan för att se om de hade några roliga fynd. Glad blev jag när det var halva priset på alla kläder och 2 barnplagg för 5 kr. Jag röjde loss! Totalt blev det 18 plagg, en stor bit tyg och 3 böcker. för 103 kr. Kläderna till höger ska jag klippa sönder och använda tyget av till diverse saker. Kläderna nere till vänster är till Olle, Alicias favvodocka som hittills bara haft ett ombyte, och ni anar inte hur ofta han får byta kläder, så just nu har han en söt klänning på sig. Bodyn nere till höger är till Isabell. Böckerna är sömnadsbeskrivningar. De är utgivna 1979 så de är fyllda med underbara retromönster! Underbart! Tyget på andra bilden kosta 20 kronor och är ju helt underbart, så fantastiskt tyg! Och det är över 2 m långt, jag tror det lutar åt att sy ny klädsel till vagnen i detta, för hur underbart är det inte!

Ja, och 103 kr för hela det här kalaset känns väldigt överkomligt!







Nu ska jag hämta barnen på dagis, sen ska jag bege mig upp i syrummet på vinden och gå loss på symaskinen! Känner mig på topp just nu!

2 kommentarer:

  1. Verkligen härligt tyg!
    kram

    SvaraRadera
  2. gud vad härligt tyg!!! åh gud vad billigt allt va!! jag ska åka till kupan i morgon =))

    SvaraRadera