måndag 13 juni 2011

Irritation!

Ibland undrar jag hur folk tänker, eller inte bara ibland, ganska ofta faktiskt... Jag och barnen var på McDonalds idag och vid bordet bredvid satt två tjejer (eller ja, kvinnor) i 20-årsåldern med varsin barnvagn och en typ ettåring i varje vagn. När de ska gå så reser de på sig och går, tittar på sina brickor som står kvar på bordet och sen bara går de. Hur jävla svårt ska det vara att slänga sitt eget jävla skräp!!! Seriöst, vad är grejen? Ascoolt ju att lämna sin bricka, jag är sååå imponerad, du är så cool, jag önskar jag va lika häftigt... Ehh näe!!! De satt för fasen 5 meter ifrån papperskorgen, är det så jobbigt att gå de metrarna och slänga skräpet, eller trodde de faktiskt att de var coola? Dessutom blåste det massor så skräpet flyger ju snart iväg all världens väg...
Annars kan man se tonåringar som lämnar sina brickor eller slänger skräp ute, och de tror säkert att de är ascoola, för varför ska man tänka på miljön liksom..?? Att lämna/slänga skräp ute i naturen är alltid lika idiotiskt, men jag trodde nog ändå att två vuxna kvinnor, mammor och förebilder för sina barn, borde veta bättre, eller i alla fall ha något slags sunt förnuft...
Det känns kanske inte som en stor grej att bara strunta i att lägga tillbaka brickan och slänga sitt skräp, men det är jävligt arrogant beteende, att bara ta för givet att nån annan ska städa upp deras skräp.

Ni kanske tycker jag överreagerar och leker skräppolis, men vad fasen, det finns ingen som helst mening med att skräpa ner i naturen och förvänta sig att nån annan ska städa upp efter, och det visar jag mina barn genom att vara en god förebild!

Var slänger du ditt skräp??

1 kommentar:

  1. Håller helt och hållet med! Ännu värre när de dessutom är mammor och har sina barn med sig, fyy!

    SvaraRadera