tisdag 21 juni 2011

Inget kul...

Här händer bara massa tråkigheter... Kroppen är så otroligt svag och känns som benen inte bär mig ibland (hur jag nu kan vara så svag efter bara en dags feber. Febern gör sig väl påmind hela dagarna och febervärken är fruktansvärd, så ipren är min bästa vän just nu... Samtidigt vet jag ju att man egentligen inte bör ta febernedsättande eftersom det bara förlänger sjukdomsförloppet, man får feber av en anledning för att kroppen vill göra sig av med det som är skadligt, så med andra ord så blir man ju sjuk lite längre om man hela tiden tar bort febern. Ja sedär, nåt har jag i alla fall lärt mig i skolan. Så försöker nu att bara ta ipren när det verkligen behövs.
Gårdagen var jag mestadels sängliggande men mot eftermiddagen blev jag aningens piggare och kände mig lite starkare i kroppen. Så jag tog en kort promenad bort till netto för att fylla på matförrådet lite. Det var skönt med frisk luft och det gjorde gott, men när jag kom hem kände jag mig riktigt matt...

Jag ser inte ljust just nu på våran husbilssemester som börjar på torsdag. Önskar jag bara kunde se nån förbättring så jag fick lite hopp om att jag faktiskt ska bli någorlunda frisk. Jag har följt mammas vanliga råd att drick massa noni, så hoppas det kan hjälpa något.
En positiv sak är att Isabell sov igenom första natten på ett tag nu. Inget gråt och betydligt mindre hosta, så där är en som jag tror håller på att bli friskare i alla fall.
Jag hoppas på att vara pigg nog så jag kan gå på barnens dagisavslutning i eftermiddag, det vill jag verkligen inte missa. Barnen är ju hemma från dagis idag pga Isabells hosta, men vi har en hel drös med filmer som jag och barnen tänkte kika på idag, det kan nog bli riktigt mysigt. Och lugn och ro och vila borde ju vara den bästa medicinen?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar