måndag 6 juni 2011

Godmorgon!

Klockan är 9 och än så länge är jag ensam vaken. Varje dag nu när jag har varit ledig har jag vaknat vid den här tiden exakt, som en inbyggd väckarklocka. Trodde jag skulle sova bort halva dagen idag för somnade sent. Klockan var strax efter tre sist jag kollade i natt. Men slumra ju till två timmar i går eftermiddag, så jag har nog fått den sömnen jag behöver i alla fall.
Idag är nationaldagen och tror det är massa ståhej i stadsparken. Så blir nog att packa ner lite picnick och slå sig ner där idag. Skulle behöva springa en sväng på stan också och leta efter det sista till Isabells födelsedag på onsdag. Men undrar om affärerna är öppna, är ju en röd dag... Annars får jag göra det imorgon.

I natt släpptes trailern till The Twiligt Saga : Breaking Dawn del 1, som jag längtat! Filmen har ju inte premiär förrän i november, och måste säga att det nästan var jobbigare att se trailern för det gjorde längtan mer olidlig. Åh vad jag vill se den filmen!!! Men den som väntar på nåt gott, och antagligen jävligt bra...
Men en sak att längta efter som är lite närmare är premiären av sista Harry Potter filmen dom har Sverigepremiär den 13 juli, och det är ju faktiskt ganska snart. Det är också något jag verkligen verkligen ser fram emot. Har ju läst alla böckerna, så vet ju vad som händer, men har ändå höga förväntningar på filmen! Spännande!

När jag ändå är inne på film, igår såg jag Battle: Los Angeles. Jag älskar katastroffilmer (av någon anledning) så såg verkligen fram emot denna. Men måste säga att jag blev lite besviken. Filmen handlar ju om att jorden blir attackerad av utomjordingar. De försöker ta över jorden och utrota alla människor. Man får följa ett gäng militärer på jakt efter att rädda civila. I början var det jättespännande, men sen blev det nästan bara en krigsfilm av det och inte lika spännande. Väldigt mycket skjuta skjuta och mindre handling. Men visst, ska inte säga att den var dålig, det var ett helt nytt upplägg än mot tidigare katastroffilmer med en helt ny ide. Det var bra, dock bristfällig, handling. Gillar man katastroffilmer så bör man se den, annars är det inte så jättenödvändigt. Sammanfattningsvis; Bra men lite tråkig. MMM i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar