lördag 13 november 2010

Jag är ett monster!!

Ja, ungefär så känner jag mig… Jag är arg, sur grinig, gnällig, trött och massa annan skit. Det är "den" tiden på månaden, men vissa gånger känns värre än andra med humörsvängningar, och tror denna gång är en sådan… Och mitt i all denna skit så ska jag försöka lära mig allt om den jäkligt jobbiga cellen!! Och inte nog med det så är det gårdsstädning idag så måste väl gå ut och dra några drag med krattan. Jonas är redan ute men han tycker jag sa komma och hjälpa till också. Kanske glömmer han förra hösten när jag fick fixa allt själv medans han låg bakis på soffan hela dagen… ;-) Å andra sidan så känns ju krattning definitivt mer lockande än att plugga cellen just nu. Men det som måste göras egentligen är ju cellen. För nästa vecka ska vi lära oss nervsystemet, och veckan efter det mikrobiologi, och sen tenta på alltihop. Känns jobbigt intensivt, men det ska nog gå. Och om ett par veckor kommer väl nästa bakslag, svaret på tentan vi gjorde sist, en tenta som jag tyckte gick väldigt bra och kändes som jag kunde det mesta, däremot tror jag inte jag klara den för jag gjorde ett tekniskt fel på en uppgift, jag svarade rätt, men man skulle kryssa i på vissa ställen, och jag gjorde nog på fel sätt, men rätt svar. Ja, det är svårt att förstå om man inte sett uppgiften. Men är den uppgiften fel så fixar jag det inte, känns bara så jäkla surt när jag faktiskt kunde men missförstod hur man skulle skriva. Nej, nu ska jag inte gräva ner mig mer i det, lika bra att vänta på resultatet, inget jag kan göra nu för att påverka.

Som ni förstår tar skolan upp mycket (läs: all) av min tid nu. Det är intensivt och jobbigt, men samtidigt intressant och roligt! Är så mycket annat jag vill få tid till, men vet inte riktigt när. Vill hinna träffa vänner lite mer, hitta på mer saker med barnen, och min sy-nerv rycker det i som bara den. Vill sy en massa saker men hinner inte. Känns ganska surt just nu, men får hoppas att det blir lite mer tid snart framöver.

Sen är det som vanligt massa andra grejer som snurrar i huvudet, har haft periodvis väldigt jobbigt på sistone. Vissa dagar är sämre än andra. Och massa nya saker som kommit upp som tar upp en hel del av min tankeverkstad, men jag tror det kommer bli väldigt bra med den saken, däremot kan det om jag har otur bli en lång process…

En annan jäkligt tråkig sak är min tatuering, eller min tatueringstid som är inbokad till slutet av december. Den måste jag ta och boka om. Har fått massa fina bidrag till min tatuering i födelsedagspresent, men dessvärre har jag inte kunnat spara så mycket själv som planerat, så blir att skjuta på den tiden, och det känns ganska skit! Har sett fram emot det så mycket i 2 månader nu och så rasar det också. Men får försöka spara ihop tillräckligt till framåt våren istället och hoppas jag lyckas bättre till dess, för mer bakslag vill jag inte ha nu…

Ska ta och dra mig ut till löven och göra nån nytta, får väl ta en pluggdag imorgon istället… eller nåt…

Orkar inte…

Bye

1 kommentar:

  1. Du vet att jag finns för dig om du känner att du vill eller behöva prata av dig! Jag lyssnar mer än gärna på vad du har att berätta vännen <3 Kram

    SvaraRadera