söndag 14 november 2010

Lilltjejen har blivit stor!


Man märker på många sätt att min lilla tjej, min lilla Isabell, börjar bli en stor tjej. En tydligt märkbar förändring är att hon numera inte har nappen. Vi började för en dryg vecka sedan att prata om det, och dagen efter tog vi bort nappen. Det har gått över förväntan, hon frågade mycket efter nappen de första dagarna och nån gång hade hon hittat en napp och snuttat lite på den i smyg. Men hon vet om att hon inte får, att hon är stor tjej nu. Och det har inte varit någon hysteri alls kring att hon inte fått ha nappen, som jag förväntade mig. Hon har varit så otroligt fäst vid nappen så därför har jag dragit ut på det här att ta bort nappen, men nu kände jag att det var dags, och se så bra det gick! J Innan har vi låtit henne ha den när hon ska sova bara, men det funkar inte, för då smyger hon in den på dagtid också. Nej, nu är det nappförbud här hemma. Och tror hon känner sig stolt över att hon är så duktig. Idag så gav hon sin napp till Tyra, något som hon pratat om i några dagar att hon velat göra. Så på fredag ska jag och Isabell gå ner på stan och välja en leksak som jag lovat henne när hon slutat med nappen. Jag är så stolt över min lilla älskling! Så situationen på bilden nedanför är nu ett minne blott. Min lilla tjej har blivit stor!

1 kommentar:

  1. Du, jag kom att tänka på det när jag läste inlägget här på din blogg.. Jag glömde ju totalt bort nappen sen som hon gav till Tyra =/
    Jag skulle ju ha tagit den och sen gett den till dig vid nåt bra tillfälle. Känner mig jätedum! Hoppas hon inte såg den och att allt bara blev fel och konstigt nu :(

    SvaraRadera