fredag 19 november 2010

Friday…

Min lilla BusBell har ju varit utan nappen ett par veckor nu och idag var den stora dagen då hon skulle få välja en leksak som belöning för att hon slutat med den. Vi var i flera olika affärer och det tog ju en dryg timme (minst), och länge lutade åt att docksamlingen hemma skulle utökas, men när vi var på väg mot kassorna bestämde hon sig plötsligt för att det skulle bli Händige Manny-verktygen hon kollat på lite innan. Barnen har lekt med de massor under eftermiddagen, så tror hon känner sig nöjd!

Som jag väntat och längtat efter att få gå på Harry Potter and the deathly hallows, och idag var det äntligen dags!! Jag och Jonas gick på den idag, och jag måste säga att jag faktiskt blev besviken… Eftersom det är Harry Potter kan det liksom inte vara dåligt, men den kunde varit bättre, definitivt. Det händer inte så mycket för att hålla spänningen igång, och jag vet ju att det bara är halva sista filmen, men ändå… Och sen strulade det på bion också, mitt i filmen tänds salongen och filmen bryts, så det blev några minuter innan det kom igång igen, kändes lite rörigt. Jonas tyckte filmen var dålig, jag önskar den varit bättre. Nu väntar man och längtar istället efter andra halvan som ska komma till sommaren!

Nu har vi tagit det lugnt framför teven och slappat, kanske blir det nån film snart.

Fick dessvärre en mindre rolig överraskning förut…

Jag låg och pratade med Alicia i hennes säng och ser plötsligt en fläck i taket. Jag ber Jonas kolla om det är vatten, å jovisst är det det… Vi gick upp på vinden och får en mindre chock!! Det sipprar in massa vatten och stora delar är genomsura i träet. Så nu har vi fått ställa ut en massa baljor så det inte ska droppa ner mer genom taket. Och vi som precis fått nytt tak, får ju en ganska stark känsla av att det glömts nåt väldigt viktigt vid takbytet, annars skulle inte våran vind se ut som den gör nu. Känns nu som man lika gärna kunde haft kvar det gamla taket, det höll ju tätt iaf… Känns jäkligt skit det här nu!!! Orkar inte…

Ska in och pussa lite på mina töser nu innan de somnar.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar