tisdag 8 januari 2013

Worst days

Igår var en dålig dag, helt enkelt dålig. En sån där dag som man bara vill sortera som skräppost och aldrig mer tänka på. 
Jag var helt färdig efter gårdagen och fick en välbehövd sovmorgon idag. Men tankarna på gårdagen genomsyrar ändå mina tankar och känner mig arg och bitter. Har inte gjort nåt idag, inte haft någon lust, och plugga är ju det sista jag vill göra nu, men måste ju tyvärr, imorgon...
Jag höll dessutom på att bli påkörd, eller påbackad, av en bil idag, det hade ju varit snyggt att lägga till oturssamlingen. Jag gick inne på skolområdet vid dotterns skola, där står en bil som börjar backa, långt ifrån mig, men den backade jättefort så jag fick hoppa åt sidan och bilen gled i gruset när den bromsa, så det var ju ingen vidare sakta och försiktig backning direkt. Och på ett skolområde dessutom. Hade det varit ett barn hade de ju inte sett det bakom bilen. Och det var dessutom ljust ute och barn på skolgården. Hur fan tänker folk?? Hade jag inte varit så stressad hade föraren fått en rejäl utskällning!!

Sen lite mer irritation över något som alltid dyker upp när snön börjar försvinna, hundbajs! Jag har nu läst flertalet arga inlägg på facebook där folk klagar och är förbannade över att hundägare inte plockar upp efter sina hundar. Och tro mig jag är lika upprörd som ni och skulle gott och väl kunna skriva ett inlägg eller två om det. Men till saken hör att det klagas på alla hundägare över detta, ofta dras alla över en kam. Men jag, och många med mig, plockar upp efter våra hundar, alltid!!! Att folk inte plockar upp efter sina hundar när de bajsar på vintern kan jag inte förstå, vad är skillnaden? Och tro mig, även om det göms i snö så kommer det fram vid tö! Men nu är jag trött på att läsa "jävla hundägare" överallt, för jag är en jävla hundägare men jag plockar upp efter min hund. Man får nästan skämmas när man är ute med hunden och ser att det ligger hundbajs överallt och jag ser blickarna jag får från förbipasserande, men snälla ni, det där har faktiskt inte min hund gjort för då hade det legat i en påse i en soptunna och inte på marken! 
Så snälla hundägare (alla hundägare), om alla plockar upp efter sina hundar så får vi en trevligare miljö för alla, både människor, hundar och andra djur.

Så ursäkta min irritation, men är verkligen inte på humör idag och var tvungen att få ur mig lite aggressioner!! 
men ett roligare inlägg är på gång, strax!

Min fina Vilma, vars bajs alltid plockas upp hamnar i en soptunna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar