fredag 4 januari 2013

Pluggar

Jag sitter och pluggar, och som vanligt när jag pluggar som får jag ett enormt sug efter att blogga. Så jag tänkte att jag tar vägarna förbi bloggen och skriver några rader.
Jag har arbetat ganska produktivt idag med skolarbete, men tänkte att jag kämpar på nu så jag får en ledig fredagkväll i alla fall, det är skönt att känna att man gjort sig förtjänt av att bara ta det lugnt och njuta. Samtidigt laddar jag då också batterierna inför lördagens heldagsplugg.
Läget här hemma är som igår, fast prickigare såklart. Jag hade nån liten vision när Isabell fick vattkoppor att det bara skulle bli några stycken, för första dagarna kom inte så många, några stycken bara, och sen några till. Men under natten har det kommit massvis, riktigt mycket. Nu är hon verkligen en liten prick, lilla söta damen! Fortfarande ganska besvärsfri trots allt, så får återigen hoppas det förblir så.

Tanken var att jag skulle ge mig ut och fotografera Alicia idag, men jag börjar misstänka att det nog får bli en annan dag. Solen har snart försvunnit bakom husen och om ett par timmar är det mörkt. Jag har fortfarande skolarbete kvar så ja, det blir att skjuta på fotograferingen. Men så duktig hon är min Alicia. När vi pratade om fotograferingen igår så frågade hon om hon skulle stå utan jacka när vi fotade. "Ja, det tror jag", svarade jag och förklarade att det blir ju så att man tar några kort, sen på med jackan och sen några fler kort. Varpå hon säger "Då ska jag försöka se ut som att jag inte fryser när du tar bilderna". Ni kanske inte tycker det känns så märkvärdigt att hon sa så, men jag blir så stolt, för det visar ju att hon förstår tanken bakom bilden och känslan. Och det här var inget vi hade pratat om innan. När jag sa att vi kanske inte skulle hinna fota så sa hon att vi kanske kunde ta några vanliga bilder inne då istället så hon får stå modell. Ja, det finns nog en liten modell i den där lilla damen, och en mycket vacker sådan!

Nu ska jag återgå till skolarbetet så det blir gjort. See you later!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar