torsdag 3 januari 2013

Skolstart

Eller pluggstart är det väl snarare, för skolan börjar ju inte förrän måndag. Men innan dess är det mycket som ska hinna pluggas in. Idag spenderades ett par timmar i skolan med en klasskamrat för att fixa lite plugg som ska vara klart innan måndag. Även om själva pluggandet alltid inte är så roligt så är det ändå skönt att känna att rutinerna börjar ta form igen. Jag brukar alltid få massor motivation i början av termin och bra är väl det, för oftast är det mycket man måste ta tag i direkt. Fast egentligen är det fortfarande hösttermin, nya terminen börjar inte förrän 21 januari, så kommande två veckor är slutet på höstterminen. Ska bli skönt när den terminen är slut och man kan börja på nytt igen. Och i vår ska det skrivas C-uppsats, det ser jag verkligen fram emot! Men först är det ju de här 4 "härliga"(<--- i="i" ironi="ironi" l="l" med="med" mycket="mycket" r="r" s="s" sten="sten"> tentorna som de kommande två veckorna har att bjuda på.

Ja, nog med pluggsnack. Här hemma har det blivit prickare, Isabells vattkoppor har fördubblats under dagen. Än har hon inte så mycket kli och sömnen är inga problem så får hoppas att besvären förblir lindriga även när prickarna blir fler.
Alicia har blivit en tand fattigare idag. Fjärde tappade tanden för stora tjejen. Hon är mycket stolt men tycker det känns jättekonstigt att nu helt plötsligt vara utan båda de övre framtänderna.

Alicia och jag har ett tag pratat om en fotografering jag ska ha med henne. Så om vädret (och tiden) tillåter så blir den imorgon. Det ska bli en tema-fotografering som jag än så länge håller temat hemligt på eftersom jag inte vet om det blir imorgon eller inte. Så kul det ska bli, och ännu sötare blir det ju med en tandlös liten modell.

I ett tappert försök att få hyfsad ordning på sovrutinerna är det nog dags för sängen nu strax, men första ska jag fixa ett inlägg till här med några av mina favoritbilder från drilltävlingen Kul-i-jul där jag och sambon var fotografer.

Mina fina tjejer i somras.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar