tisdag 22 januari 2013

Nyttogöra

Den där känslan av att ha gjort nyttiga och nödvändiga saker är riktigt skön. Idag har jag postat iväg bildbeställningar, fixat med lite räkningar, svarat på mail och organiserat i ordning lite saker. Det känns bara så bra, jag älskar när saker är organiserade. Vill ha pärmar och ordning och reda, speciellt med sakerna som handlar om mitt företag/verksamhet. Jag önskar att jag kunde ha ett superstort skrivbord med massa fack, hyllor och grejer så jag kunde organisera järnet! Just nu har jag ett stort skåp där jag har alla mina prylar, det funkar, och jag har ju faktiskt inte plats för det där monsterskrivbordet som jag vill ha, men nån gång kanske...
Dagens dilemma har varit att jag funderat kring skivfodral och tryck på skivan jag ger till mina kunder. Just nu skriver jag lite fint på skivan och lägger i ett fint cd-fodral. Men jag vill uppgradera mig lite och ha ännu snyggare cd-fodral och även fixa utskriftsprogram och material till datorn så att jag kan skriva ut cd-etiketter för ett proffsigare utseende. Men allt är en kostnadsfråga, och skulle jag lägga pengar på detta innebär ju det att jag måste dra ner på någon annan utgift i företaget eller höja mina priser en anings, och det vill jag ju egentligen inte göra något av. Men jag ska räkna lite på saken och se vad som tänkas göra. Har ju även en del andra grejer på gång till företag, lite inköp som jag planerat ett tag nu, men snart så... :-) Huvudsaken är att det kommer bli sååå bra!!!
Tänk bara om jag kunde vara lika organiserad gällande dammråttorna under soffan och ta ett varv med dammsugaren.. Nja... Det tar vi en annan dag, nu är det kväll och lite slapp framför teven väntar, det känner jag mig värd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar