lördag 4 augusti 2012

Premiär


Större delen av sommaren har passerat utan att det egentligen varit sommar… Solen har (inte) lyst med sin frånvaro och regnet har varit en trogen besökare nästan varje dag. Trots att sommaren inte har varit sommar så har det ändå varit sommarlov och vi har haft många härliga och roliga veckor. Häromdagen kom vi hem från en veckas semester i Motala där vi har sett oss omkring lite, träffat släkt och vänner och bara haft det allmänt trevligt. Höjdpunkten för resan tyckte nog barnen var Alicias födelsedag, den firade vi på Bill och Bulls lekland, där busade barnen loss ordentligt. Har bilder att visa från vår semester, men det får komma senare för just nu är vi i stugan och bilderna är på datorn hemma.
Så idag är det premiär, premiär för att sova i stugan. Kanske konstigt att vi inte sovit här innan, men jag har inte velat vara ute här själv när Jonas jobbar för man tar sig inte härifrån utan bil. Så om Jonas har bilen är vi ”fast” i stugan, så näe, det har inte blivit av. Men nu så! Vi ska strax äta middag och sen blir det att sätta sig nere vid bryggan och fiska lite, och bara njuta av lugnet de här sista veckorna av semestern och sommarlovet.
Ni kanske undrar varför det kommer ett inlägg som inte alls har nåt med foto att göra, eller så undrar ni inte alls, men jag berättar ändå. J Jag har senaste veckorna saknat att blogga, jag tycker det är roligt och det är lite befriande att få skriva av sig lite. Bloggen har ju fotoinrikting och det kommer den fortsätta att ha, men fotograferandet är ju bara en del av mig, och jag vill att hela jag ska få synas i bloggen. Det kommer alltså att bli fler inlägg om mig och min vardag än det varit tidigare. Hoppas ni gillar det! 
Nu kokar det på spisen så jag ska återgå till matlagningen.
Bjuder på en bild på min vy just nu.
Ha en trevlig kväll!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar