söndag 5 augusti 2012

Månsken

Vi överlevde första natten i stugan, vi sov till och med riktigt gott! Eller jag i alla fall, men jag antar att de andra också sovit gott med tanke på att de fortfarande sover. Det är bara Vilma (vovven) som sovit oroligt. Hon har varit uppe flera gånger i natt och kollat läget. Men hon vaktar ju väldigt mycket så det var troligtvis det hon gjorde, kände in den nya miljön och vaktade och höll koll på mystiska ljud. :-)

Vi hade massa fiskelycka igår, aborrarna nappade så fort kroken nådde vattnet, det blev en hel del, flera i hyfsad storlek men vi tyckte ändå att de kändes lite för små, så de fick hoppa tillbaka i sjön igen. Jag ska se om nåt av barnen vaknat till något så vi kan gå ner till bryggan och se om det är nån lite större fisk som vill nappa idag.

I går kväll kollade vi på OS på teve, ganska avslappnande. Jag tycker faktsikt OS är riktigt kul att kolla på. Sport intresserar mig inte annars, men just OS är kul. När vi satt och kollade på OS igår så ropade barnen på oss från övervåningen , de sa att det var något vi var tvungna att komma och titta på. Det här är vad de ville visa:

Månen lyste så klart och fint. Alicia sa att det var det vackraste hon någonsin sett. Bilden gör det ju inte riktigt rättvisa, för det var på snudden till magiskt. Fantastiskt fint!

Nu har Alicia vaknat här så vi ska ner till bryggan och säga hej till fiskarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar