tisdag 28 augusti 2012

Madde filosoferar

Vilken tänkardag det är idag. Vissa dagar känner jag mig alldeles filosofisk och funderar massor över både stora och små tankar. Tänk om och hur och varför... Idag är en sådan dag... Har gjort en del skolarbete och desto mer väntar innan  jag ska bege mig hemåt. Kanske är det skolarbetet som gör att jag svävar iväg i tankarna för att bryta av mot det ibland lite jobbiga pluggtänket. Jag vet inte, men här sitter jag i min ensamhet med en hög böcker framför mig och försöker komma på nåt vettigt att skriva, både här i bloggen och i skolarbetet. Jag har en viktig tenta på lördag så dagens skolarbete måste bli färdigt idag för att jag ska hinna. Men just nu tar tankarna överhanden och jag har svårt att koncentrera mig på plugget, men måste ju...

Som ni märkt i de senaste inläggen och detta så har ju skolan dragit igång med bravur, har blivit inslängd i en hel hög med arbete som ska göras, massor roligt, men såklart också en del jobbigt. Just nu mest jobbigt, eller så känns det kanske bara så idag... Resorna till Kalmar är jobbiga, och med tanke på att jag åker fram och tillbaka ca 4 dagar i veckan så är jag helt slut när helgen kommer. Tyvärr innebär ju inte helg ledighet när man studerar, det lärde jag mig tidigt. Men ibland är man illa tvungen att ta sig ledigt, man kan inte jobba jämnt. Däremot jobbar jag gärna bakom kameran när jag har tid över, det väger upp allt jobbigt skolarbete att få fota lite eller redigera bilder, då får jag ny energi, riktigt härligt!! Men snart nu är dessa veckor med pendlande över för denna gång och 15 veckors praktik väntar, jag kommer då iaf att ha en normal vardag och definitivt mycket mer tid över för familjen och fotograferandet!

Jag har massa roliga fotoprojekt som jag planerar framöver, det ska jag definitivt göra tid för under kommande månaderna. Det handlar främst om modellfotografering är det nån som känner nån som är intressad av detta hör av er till mig. Jag menar ju självklart inte modell-modell (pinnsmal och superlång), jag menar helt enkelt vem som helst, vanliga människor, helt enkelt nån som tycker det är kul att stå framför kameran och vill ställa upp på mina påhitt! :-) Någon som är bra på att sminka och har utrustning för detta skulle jag också vilja komma i kontakt med. Let me know!!

Sådär ja, nu blev jag faktiskt på bättre humör, jag fick ventilera lite tankar och prata fotoprojekt, det gör mig alltid glad! Kanske till och med så glad att jag ska ge mig på skolarbetet nu direkt... japp... jag gör det! Hej hej!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar