tisdag 21 augusti 2012

Ögonen

För att bli på lite bättre humör efter frustrationen i förra inlägget satte jag mig och kollade igenom en massa bilder jag fotat, och det gjorde mig genast på bättre humör. Dels för att jag inser att jag har utvecklats enormt  som fotograf senaste året. Men det som jag verkligen fastnade för och som jag blev riktigt glad av var ögonen på alla de jag fotat. Jag vet att jag alltid tjatar om ögonblicken och hur viktigt det är för mig att fånga känslan i en bild. När jag ser på bilderna jag fotat kan jag i varje bild känna av känslan i varje bild bara på blicken personen på bilden har. Jag vet inte om det är för att det är jag som fotat, men jag tycker alltid att bilderna berättar en hel historia för mig... Ögonen säger så mycket, det kan vara allt från glädje, lycka, längtan, förtroende och beundran till oro, rädsla, blyghet och ängslan. De sistnämnda ser jag gladeligen inte i mina bilder. Men tänk på det, vad är det första ni tittar på när ni ser en bild? Jag kan säga utan att tveka att det är ögonen, de visar hur personen  i fråga känner sig, ögonen ljuger inte.

Sådär ja, det blev en liten filosofisk text om ögonblick och känslor, och jag kommer säkert tjata vidare om det vid fler tillfällen, men det är av den enkla anledningen att det betyder mycket för mig.


It's all in the eyes...














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar