fredag 26 oktober 2012

Visitkort och kallt

Efter mycket velande har jag idag äntligen beställt nya visitkort!! Jag har provat massvis olika sidor och självklart var det som jag gillade bäst det som var dyrast också... Typiskt, men det är som det är, när jag jämförde mellan visitkorten kunde jag inte känna mig nöjd med de billigare varianterna när jag hade det där fina att jämför med. Dyrast och längst leveranstid, men det är det värt!
Mina gamla känns väldigt tråkiga i jämförelse så nu känner jag mig verkligen nöjd!! Hur de ser ut får ni se när de kommer, och det tar nog en vecka eller två för tryck och leverans.

I eftermiddag ska jag fotografera en tjej på 5 år på härliga Gränsö. Tanken var ju att det skulle vara en höstfotografering, men igår (25 oktober) blev vi överaskade av en ganska rejäl snöstorm på kvällen. Och då bor jag inte långt norrut, utan i Småland. Det känns så mysko... Natten bjöd på minusgrader och på gräsmattorna ligger snön fortfarande kvar såhär dagen efter. Vattenpölarna är frysta och kylan biter i kinderna ute. Det blev full mundering med mössa och vantar när jag begav mig till praktiken i morse.
De senaste åren har ju vädret varit minst sagt överaskande denna delen av året, emn snö i oktober, näe... Jag fyller år nästa vecka och så länge jag kan minnas har det väl aldrig varit snö på min födelsedag. Men jag tror och hoppas att detta bara var vädergudarna som hade en dålig dag och att temperaturen stiger några grader igen innan vintern kommer på riktigt.
Hur eller hur, hösten gömmer sig ju bakom de frusna löven och vi ska nog få till en rolig höstfotografering i alla fall, det blir vad man gör det till!

På tal om min födelsedag... Jag lämnar ju den trygga 20-nåntingåldern och blir vuxen på riktigt. Jag kommer inte fira alls tror jag inte, för jag känner ärligt talat inte att det är något fira. Hade jag blivit yngre istället skulle jag ha slagit till med ett dunderkalas, men nu funkar det ju inte så tyvärr. Kan man stanna tiden tro? Men bara för att jag personligen inte ska fira, betyder ju inte det att jag som företagare inte kan fira. Nästa vecka kommer det ett dunderfint födelsedagserbjudande på fotografering för mina kunder! Så lite firande blir det ju minsann, håll utkik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar