fredag 12 oktober 2012

Helgplugg

Ytterligare en vecka på min praktik (eller vfu som det så fint heter) har passerat. Det innebär också att nu har 5 veckor passerat och min första praktik är slut med godkänt resultat!  Det känns tråkigt för jag har verkligen trivts, haft roligt och lärt mig massor! Men det är bara att sadla om, ta nya tag, för på måndag börjar nästa 5-veckors period med praktik. Jag ser fram emot det så mycket för jag är övertygad om att det kommer bli riktigt intressant och lärorikt. Och båda dessa praktikplatserna är ju mina förstahandsval, så jag fick plats där jag ville, helt underbart!!

Denna helgen kommer, som så många andra helger denna termin, att spenderas i skolan. Det är väldigt mycket i skolan, men det är inte för mycket. Jag känner att jag klarar av det och är i fas med skolarbetet. Dessutom har jag ju tentor sen tidigare kurser som jag dessutom gör samtidigt och hittills med gott resultat. Så jag är faktiskt riktigt nöjd över mig själv, stolt över att jag klarar av det här. Hejja mig!! Jag inser nu att mitt uppehåll jag hade förra terminen från ssk-utbildningen har gjort mig mycket gott. Jag hade inte klarat av det så bra som jag gör nu annars, så även att det var tufft att behöva ta uppehåll så är jag nu glad att jag istället för att deppa ihop tog tillvara på chansen och är nu tillbaka med nya starka, friska tag!!

Jag sitter faktiskt i skolan just nu (inte så förvånande kanske). Jag ska försöka hinna göra så mycket som möjligt idag för att minimera helgarbetet. Dock kommer jag inte helt slippa helgens skolarbete, men till viss del. Vore skönt om jag kunde få skolledigt på söndag i alla fall.
På söndag har jag ju dessutom showkör. För hör och häpna, jag har faktiskt börja sjunga. Och jag vet, jag vet, jag är ingen sångerska, det är jag fullt medveten om. Men att sjunga i kör insåg jag snabbt att det var något för mig, och med sångpedagogens hjälp har jag kunnat forma min röst till något jag inte trodde fanns inom mig. Det är så roligt!! Det är dessutom ingen vanlig kör utan en showkör, det är mer underhållning i det hela, sången kombinerat med dansen, precis som i körslaget. Och när jag är där och sjunger önskar jag tiden kunde stå still, för så roligt är det faktiskt. Söndag har blivit en dag att se fram emot! Om jag visste att jag kunde må så här bra "bara" av att få sjunga hade jag börjat för länge sedan, men man lär så länge man lever och sången är definitivt ett inslag som jag hoppas får följa mig länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar