lördag 13 oktober 2012

Sova?

Kanske inte helt förvånande att jag sitter i skolan idag? Nej, precis som planerat sitter jag i skolan och försöker plugga, går inte riktigt så bra. Önskar jag kunde vara något mer produktiv. När jag googlade lite skolgrejer kom jag på nåt vänster in på en 30 min lång dokumentär som jag fastnade i. Och den har ju tyvärr inte alls nåt med skolan att göra, så typiskt. Men nu är den slut så nu efter att jag fått ut mina känslor på bloggen ska jag försöka fortsätta skrivandet, men på skolarbetet istället.

Gårdagen var en sån där dag som egentligen kunde kvittat. Jag fick inget av nytta gjort igår och kände mig allmänt less på allt. Jag somnade nån timme på eftermiddagen dumt nog, för om jag sover på dagen kan jag inte somna på kvällen. Det spelar ingen roll om jag bara sover en kvart dagtid, hela sömnen rubbas på nåt sätt. Jag minns att jag läst nån gång att en kvarts sömn på dagen motsvarar 1 timmes nattsömn. Jag vet inte om det är sant, men min timmes sömn igår skulle ju då förklara att jag inte somnade förrän kl 3 i natt. Jag kollade xfactor och när det var slut snubblade jag in på en skräckfilm som jag också dumt nog kollade på. Blev lite smått paranoid sen när jag skulle lägga mig och såg den läskiga flickan från filmen i varenda vrå hemma. Jaja, så är det i alla fall. Jag vaknade hyfsat tidigt idag så ikväll lär jag nog i alla fall somna gott, om jag inte får för mig att ta en eftermiddagsvila idag också.
Sambon och barnen är i simhallen och jag sitter här... Men nu ska jag inte klaga mer utan ta tag i allt och hoppas på bättre plugglycka idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar