måndag 5 november 2012

Ändrade planer

Förmiddagen har spenderats i skolan där jag styrt upp en hel del med mina studier inför resten av terminen. Jag har mailat lärare, skrivit ut en massa viktiga papper och styrt upp med planeringen. Så nu känner jag mig allt ganska duktig! Ska bara orka ta tag i examinationsuppgiften som jag planerat att påbörja idag... Tanken var att jag faktiskt skulle vilat några timmar på förmiddagen idag eftersom jag satt uppe till efter 2 i natt med en skoluppgift som skulle vara klar till i morse. Jag hann klart och blev riktigt nöjd. Jag gjorde en omplanering när sambon vaknade i natt och mådde dåligt, så då var det dags för nästa person att få kräksjukan... Var ju hemma nästan hela förra veckan med kräksjuk Isabell, och nu var det Jonas tur. Och vi som trodde att vi andra hade klarat oss, men icke! Jonas hade tydligen blivit påhoppad av lite bakterier ändå. Så som den underbara sambo jag är så flyr jag hemmet. Jag vill verkligen inte ha den skiten också. Jag ställde in min förmiddagsvila och begav mig till skolan istället. Jag känner mig bara sjuk om jag är hemma när han är sjuk. Känns lite elakt såhär när jag skriver det, jag kanske borde vara hemma och serva min käre sambo med det han kan tänkas behöva. Men å andra sidan så tror jag ju faktiskt att han ändå helst vill vila mest hela dan... Och jag kan inte missa mer praktik, eller skolarbete, då måste jag arbeta ihjäl mig sen, jag får helt enkelt inte bli sjuk. Förhoppningsvis får Jonas en kortvarigare variant än Isabell och kanske slipper det redan till morgondagen. Det håller vi tummarna för! Krya på dig, älskar dig Jonas!!

Jag förstår att det inte alls är kul att läsa om mitt plugg hela tiden. Men nu när vi har praktik 32 timmar i veckan samtidigt som vi läser 3 kurser så kan det inte bli så mycket annat än plugg. Fast nu ljuger jag, för visst blir det annat än plugg. Jag sitter med en hel del fotoredigering (inget som kan visas än tyvärr) och jag har lite fotograferingar emellanåt. Så ni behöver inte känna att ni inte kan boka fotografering för att jag har mycket i skolan. Visst har jag mycket, men jag planerar så att jag har tid för annat också, att fota till exempel! Helg och eftermiddagstider finns det oftast tillgängligt för fotograferingar! Så boka in fotograferingar, och ni har väl inte missat mitt toppenerbjudande på fotografering (se tidigare inlägg).
Nästa vecka väntas mina visitkort dimpa ner i brevlådan vilket innebär att jag ska ge mig ut på modelljakt till mina sen länge planerade fotoprojekt. Några modeller har redan hört av sig, men jag behöver fler! Så kom igen nu, tycker du om att bli fotad, hör av dig!!

Nu känner jag att det mest blev en massa babbel här i bloggen. Av någon anledning så bloggar jag som mest när jag har som mest skolarbete. Hrmm... Jaja, får väl se, det kanske dyker upp ännu mera blogginlägg under dagen, det beror på hur fokuserad jag är på plugget. Men det är ingen panik med den uppgiften jag ska göra idag, och då är det så lätt att bli ofokuserad, jag arbetar bäst under stress och press, utan tvekan, så nästa vecka är det nog riktig fart på mig med denna uppgift! men tänk om amn kunde lära sig nån gång och faktiskt vara ute i god tid så att man sen bara lägga det bakom sig och ge sig på nästa utmaning. Men nix, så funkar inte jag, med skolarbete är jag oftast ute i sista minuten, och hittills har det ju faktiskt gått ganska bra!

Ha en fortsatt trevlig måndag mina vänner!

Isabell och Alicia i somras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar