måndag 5 november 2012

Höstens sko-filosofi

Det är ju ingen hemlighet att hösten medför mörker och regn. Och nackdelen med mörker och regn är just... mörker och regn. På vovvepromenaden ikväll fick mina, inte direkt vattentäta, converse bli varse om att mörker och regn inte var någon bra kombination. Skorna gjorde ett djupdyk i en lerpöl som låg gömd under löven i mörkret för att sedan traska vidare i åtskilliga vattenpölar... Kanske är det här Moder Jords sätt att säga till mig att det faktiskt är dags att byta till höst/vinterskor nu... Kanske är det så, men inte för mig, när mina converse återhämtat sig från lerpölsbesöket och är torra igen så får de följa med på fler höstpromenader. Kanske att jag byter till vinterskor när det blir rejält med snö. Men annars så är de mina trogna följeslagare i värme och kyla, i sol och frost. Varför kan man undra, men det är så enkelt som att de är så jäkla (ursäkta svärordet) sköna! Jag har farm till idag inte provat nån sko som kan mäta sig med världens bästa Converse Allstar!!!

Efter den här lilla sko-filosofi-stunden kan jag ju berätta att jag var hyfsat produktiv i skolan även under andra halvan av dagen. Jag fick en del gjort, inte allt, men en del, och det känner jag mig nöjd med!

Nu ska jag tina mina frusna fötter med en dusch och sedan blir det teve-kväll för måndagar innebär ju project runway (nummer 2 på min lista över bästa program, snäppet efter top model).
Imorgon väntar praktik igen och troligtvis inget blogginlägg, men på onsdag är det pluggdags igen, så skulle tro att det kanske dimper ner ett litet blogginlägg då. :-)

Trevlig kväll!!

Orsaken till kvällens blöta vovvepromenad; Vilma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar