tisdag 13 november 2012

The good with the bad...

Egentligen skulle jag vilja skriva ett A4 med klagan över saker jag tycker är jobbiga, men det tänker jag inte göra, jag tänker bara klaga lite... :-)
Praktiken är jätterolig, men sorgligt nog så är jag inne på min sista vecka, riktigt tråkigt.
Sorgligt nog är även tentan som väntar på lördag, och examinationen som ska vara inne på måndag...
Ganska sorgligt är det också att nästa praktikperiod börjar på måndag... i Kalmar... Detta tråkiga pendlande... Sen är det vi får lära oss säkert jätteintressant och roligt, men resandet och farandet, stort minus för det.
En mycket rolig sak är att vi på fredag ska ta en liten road-trip, eller typ rail-trip, för vi ska ta tåget till Linköping för att sedan uträtta lite viktigheter, mycket roliga viktigheter! Det kommer bli toppen! Vad vi ska göra kommer ni få veta när det är dags!!
Ett stort plus (och då menar jag jättestort plus) är min underbara älskade familj som stöttar, hjälper och alltid finns där. Mina älskade små tjejer lyser upp den gråaste och mörkaste dagen. Älskar er!
Och ett stort plus till är att min älskade sambo minsann vet vad jag vill ha och överaskade mig häromdagen med nytt objektiv (som jag velat köpa ett tag), ny blixt och ett nytt fint stativ. Nu kan jag höja mitt fotande ännu en nivå, tack fina du! Alla skulle ha en Jonas (men inte min bara!). Du är bäst, älskar dig!
De flesta har nog saker som gör dem ledsna, även jag... Det är inget jag vill skriva om, eller tänka på, men som ändå finns där... saker som kan tynga den bästa dagen och kan förstöra så fina saker. Man ska vara rädd om det man har och värdesätta det som finns där. Saker kan ändras så fort, bra kan bli bättre, eller sämre. Och dåligt kan bli sämre eller bättre. Det finns bra, det finns dåligt, det finns någon slags balans. Men såklart man önskar att det bra kunde ta övertaget lite oftare!

Hjälp så luddigt och väldigt allvarligt det blev nu. Det är inget allvarligt allvarligt, mest saker som cirkulerar i mina tankar just nu. Jag är en riktig tänkare och ibland låtsas-filosof, typ som nu. :-)

För att ljusa upp detta inlägg kan jag tillägga att jag nu ska släppa skolarbetet (och bloggandet), stänga av datorn och ta en timmes välförtjänt lugn och ro innan det är dags att sova.


Mina älskade tjejer från för några veckor sedan när vi var på flygvapenmuseét i Linköping.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar