tisdag 18 september 2012

En sån där dag...

Jag vaknade taggad på en heldag med plugg, har så roliga skoluppgifter nu att det känns riktigt kul att plugga. Jag packade väskan och var redo att bege mig till skolan, vad händer då? Himlen öppnar sig och vinden och regnet tog fart. Nej tack, att cykla bort till skolan i det vädret kände jag verkligen inte för. Det får bli hemmaplugg då, trodde jag ja... Jag börjar inse mer och mer att jag verkligen inte kan plugga hemma. Det finns för mycket annat att göra så kan inte koncentrera mig på plugget. Så har knappt fått nåt gjort idag, är ingen brådska, men tänkte jag skulle vara ute i god tid för en gångs skull...
Så min dag har spenderats med att ta det ganska lugnt, pluggat lite (väldigt lite), kollat teve, plockat lite här hemma och ja, ungefär så.
Nu har barnen fått i sig lite mat och snart ska Alicia på gymnastik. Vädret är mycket bättre nu så vi tar oss en härlig cykeltur dit!
Jag ska faktiskt verkligen försöka ta tag i några andra skolgrejer jag måste fixa idag. Jag får se till att rycka tag i mig själv ordentligt, det måste bli gjort!! Självdisciplin tack!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar