fredag 16 september 2011

Tror jag glömt...?

Det här med att plugga är verkligen inte min starka sida har jag märkt. Efter 1 års studier har jag ännu inte hittat en bra studieteknik som funkar för mig. Jag kommer kanske på det lagom tills jag tar examen... Flera gånger när jag sitter och ska börja plugga går det liksom inte att komma igång. Det kan ta timmar innan jag tar tag i det och det gör ju att pluggtiden sen blir så mycket kortare. Och sen ska man äta nåt mitt på dagen och återigen lyckas hitta motivationen efter lunch när man är seg och trött. Nej jag vet verkligen inte vad jag ska göra för att lyckas. Just nu känns allt bara så djävulskt tråkigt. Och jag vet inte varför det är så svårt nu när jag verkligen tycker det vi läser om är så intressant. Tentan är imorgon och jag förstår inte hur det ska gå. Att det inte kommer gå vet jag ju eftersom jag bara har fokuserat på vissa delar (eftersom jag missat så mycket i denna kurs när jag pluggade till en omtenta så insåg jag att jag inte hinner ta ikapp allt, utan satsar på att klara vissa delar så jag sen inte behöver göra om en hel omtenta när det sen blir dags för det... Usch... Omtenta är ett allt för vanligt förekommande ord just nu och känns som jag hamnat i en ond cirkel. Man missar i skolan eftersom man måste plugga till omtentan, sen när det är dags för ordinarie tentan så går det inget bra alls eftersom man pluggat så mycket till omtentan... Usch, rörigt, men som sagt, en jävligt ond cirkel som jag inte riktigt vet hur jag ska ta mig ur...
Näe, nu måste jag verkligen ta tag i det, fram med pappren och plugga stenhårt så att framtiden kan ljusna nån gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar