onsdag 1 september 2010

Jag bara måste...

Är ju som bekant inte den flitigaste myran när det handlar om att uppdatera bloggen, tvärtom... Men ibland så känner jag att orden strömmar vilt i mitt huvud och då skickar jag ut orden genom fingrarna och så hamnar allt här... Idag är en sådan dag...

Min semester denna sommar blev nästintill obefintlig, det har pluggats körkort för fulla muggar. Och visst har slitet lönat sig för nu är det jag som sitter bakom ratten!
Jag har slutat jobba efter drygt 2 år, jag har istället börja plugga. Så med andra ord blir det ingen lugn och ro nu för nu ska jag dyka ner i oändlig kunskap bland en massa svåra ord för att om 3 år stå som färdig sjuksköterska och efter ett par år till sen jobba som barnmorska!

That's where I'm going!

Det snurrar med andra ord omkring rätt rejält i mitt huvud nu; jobb, skola, dagis och massa andra måsten. Men jag känner att jag är på rätt väg. Har märkt att saker omkring mig inte är som jag trott och tänker inte längre bara ge och ge för att sen inte få något tillbaka. Man tror man vet men får sanningen som ett slag i ansiktet. Men vad spelar det för roll?!
Jag känner mig starkare och säkrare än någonsin och står stabilt med huvudet högt
This is real, this is me, I'm exactly where I'm supposed to be!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar