tisdag 7 september 2010

Det bara snurrar...

Skolan har dragit igång och man kan ju inte kalla det mjukstart precis...
Jisses vad det snurrar i huvudet med alla kunskapsteorier, -ismer och vetenskapligt krångel... Ja, det är minst sagt jobbigt, men är samtidigt riktigt intressant, annars skulle man inte orka. Helt sjukt att jag är så slut efter 2 (!!!) dagars skola... Men nu är allt nytt och svårt, blir nog en helt annan grej när man haft några föreläsningar och mer kommit in i själva processen med allt vad det innebär.
Idag har jag skrivit ner lite reflektioner som vi ska ta med och redovisa i Kalmar imorgon på seminariet. Känns lite smånervöst, men känns som det får gå som det går. Allt är nytt för alla, alla är nervösa och antagligen lite förvirrade, så känns väl ändå helt okej. Man är ju inte ensam precis.

Har hunnit med att sy lite på bröllopsklänningen idag också, mitt i alla studier. Och det är inte mycket kvar nu. Blir att sy imorgon när vi kommit hem från Kalmar, och sen köra slutspurten på torsdag. Sen på fredag rullar vi iväg med husbilen (!!) mot Jönköping. För på lördag ska klänningen bäras "in action" när finaste Annie gifter sig! Blir det första bröllopet jag går på så ska bli jättespännande och roligt! Barnen ser också fram emot det jättemycket, men dom har nog någon fantasi och ett riktigt sagobröllop med glitter, rosa drömmar och en prinsessklänning. Hehe... Ska bli kul att se vad de tycker. Undrar om man kan få dem att sitta tysta under hela ceremonin bara... Hrmm...
Hittade för övrigt klänningar till dom när jag sprang ner på stan en snabbis i förmiddags. Jättesöta gråa och rosa rutiga klänningar för 99:- st på HM, ett riktigt fynd! Hittade även en klänning till mig om den från ellos inte hinner komma, eller jag vet egentligen inte vilken av dom jag vill ha, gillar nog båda... Får se... Men måste hitta skor jag kan ha till klänningen, för är nog inte så uppskattat att traska in i kyrkan med converseskor på bröllopet, näe, jag ska nog lyckas hitta nåt. Frågan är bara när?? Tid är inget jag har gott om denna veckan.
Det har verkligen varit kul att sy klänningen till Annie, samtidigt som det ska bli skönt när allt är klart så jag kan lägga allt fokus på studierna, för just nu är det lite mycket...

Nu ska jag plocka ordning allt inför trippen till Kalmar imorgon, skolpapper och böcker ska packas och vara redo. Imorgon är det jag som kör oss till Kalmar, ska bli roligt!
Jag har förresten fått mitt körkort idag!!! Jag har inte hämtat ut det än, men det ligger på posten och väntar på mig, ska bli så skoj att se!

Blev visst ganska långt inlägg... Jaja, nu ska jag ta tag i allt här innan det är sovdags.
See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar