tisdag 11 november 2008

Återigen en jobbig natt...

Fy vilken natt...
Alicia somnade klockan halv sju igår, gick inte att hålla henne vaken, hon var hopplöst trött. Isabell somnade ca klockan nio. Hon va på topphumör igår, skartatde och busade och pratade massor. Mamma, pappa, mormor, farmor, micke, alicia... Ja, orden bara ploppa ur hennes mun.

Hur eller hur, när klockan var 23 så hörde jag att Alicia vakna.... Åh nej... Jag gick och la mig hos henne för att få henne att somna om, hon var fortfarande ganska trött. Hon somnade dock inte om, och sen var hon tvungen att gå och kissa. Så då piggna hon ju till. När jag sen hade gjort mig i ordning och gått och lagt mig va Alicia dunderpigg. Jag började känna mig dålig och illamående... Jag låg i sängen å mådde jättedåligt och Alicia bara for omkring. -Mamma, mamma! Hon tjatade massor om både det ena och det andra. Hon var hungrig sa hon och hittade korvbröd i köket som jag lät henne äta. Vet att det inte är bra å äta, speciellt inte mitt i natten, men va fasen, jag kände mig helt borta när jag låg i sängen så hon gick upp å styrde själv och tog ketchup i korvbrödet å så. Efter 3 (!) korvbröd sa jag att nu räcker det faktiskt och att hon fick lägga sig i sängen. 
Hon kommer och lägger sig och jag slumrar lite emellanåt. Men  sen hör jag att hon är hos Isabell och har väckt henne. Sen avr det fullt ös här, de busade massor jättelänge. Jag låg halvdöd i sängen... Tappade all tidsuppfattning men till slut somnade de båda i min säng, men kan tänka mig att klockan säkerligen va iaf 2-3, minst...

När klockan ringde i morse vid 5:45 insåg jag att jag inte skulle kunna jobba, dels pga mitt illamående och dels på grund av förlorad sömn. Och barnen skulle aldrig orka en dag på dagis efter denna natten, så jag fick ringa och sjukanmäla mig (typiskt när jag för en gångs skull har fått tider på jobbet), och fick ringa och säga att barnen fick va hemma från dagis idag.
Så nu sitter jag här hemma med mina busfrön i stöket bland alla leksaker de dragit fram...
Illamåendet som fortfarande höll i sig i morse när jag ringde jobbet å så, har släppt nu men känner mig ruggigt sliten... Ska göra lite frukost och ta en dusch sen så får man se om man blir mer på alerten sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar