torsdag 6 november 2008

Om du orkar...

1. Vad heter du? Maria Madelene Öreteg
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Svårt att säga, gillar mitt namn och hette jag nåt annat vore det ju inte jag...
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Ingen aning faktiskt...
4. Vilket stjärntecken är du? Skorpion
5. Vilken årgång är du? 1982
6. Vart bor du? Västervik
7. Bott utomlands? Njäe...
8. Flyttat antal gånger? Massor... Ska räkna... 5 gånger med mamma, 4 gånger med sambon. Totalt 9 gånger alltså.
9. Vart skulle du vilja bo? Trivs just nu bra här. Men vore kul att bo nån annanstans ett tag och se lite annat.
10. Vilken skolklass? Ingen alls, var ett tag sen jag gick ut skolan.
11. Vad vill du bli när du blir äldre? Växlar kraftigt mellan barnmorska och något med kläder o sömnad, kanske egen butik.

UTSEENDE
1.
 Hur lång är du? 170 cm
2. Hur mycket väger du? *censur*
3. Hårfärg och frisyr? Lite längre än axellångt, volympermanentat, ljust brunt med svagt ljusröda inslag. Men mitt hår är konstant under förändring, vem vet hur jag ser ut imorgon.
4. Ögonfärg? Blå-Gröna
5. Mest nöjd med? Min mun
6. Minst nöjd med? Är nog vikten...
7. Skostorlek? 38-39.
8. Glasögon? Ja, men använder nästan bara linser.
9. Gar du några piercingar/tatueringar? Just nu bara piercing i tungan, men haft 2 tidigare i läppen och en i bröstvårtan. En tatuering av en skorpion bak på axeln men fler på gång.

FAVORITER
1. Filmer?  Grease är svårt att klå. Men Mamma Mia är en mycket god utmanare!
2. Låtar/Artister? Just nu Amy Macdonald och Sibel. Viva la vida med Coldplay är oxå jäkligt grym!
3. Årstider? Just nu gillar jag hösten bäst. Men annars är nog sommaren min tid.
4. Mat/dryck? Tacos är en evig favorit! 
5. Djur? Har 4 buskatter och nu är det stopp. Har alltid velat ha en hund, har dock ångrat mig, men älskar hundar!
6. Färg? Blå blå blå!
7. Parfym? Använder det sällan. Men har en underbart god Puma parfym.
8. Tv-program? Top model klart bäst, men finns väldigt mycket annat bra.
9. Ämne i skolan? Engelska är skoj!
10. Sysselsättning? Arbetslös/extrajobbare i matbutik, annars fullt upp hemma med mina två skruttungar! Sömnad tar också upp stor del av min tid.

KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka? En snygg mörkblå kappa från hm, heltuff!
2. Vad använder du just nu för skor? Mina camo-converse och ett par liknande fast fodrade.
3. Favoritfärg på kläder? Mycket färger. Blått är klara favoriten, men gillar allt färgglatt just nu! Ändå går jag konstigt nog mest i svart...
4. Favoritmaterial på kläder? Spelar inte så stor roll..
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Nya byxor!!! Alla är slitna och trasiga...
6. Favoritaffärer? HM blir det mest shopping på.
7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Noll kronor till mig, men kanske 4-500 i månaden till barnen.
8. Favoritmärke? Converse är en favvo på skor, menm bryur mig inte så mycket, bara det är snyggt o passar!
9. Vad har du för byxstorlek? Va så länge sen jag köpte, men tror jag har 32 i midjan.
10. Vad har du för tröjstorlek? Medium/Large. Gillar lite för stora tröjor så de inte sitter som korvskinn..

DIN LÄGENHET
1. Stort, liten eller mitt emellan? Bor i radhus. Just nu en trea på ca 90 kvadrat tror jag det är. Förhoppningsvis blir ytan betydligt större snart då det ska bli övervåning också.
2. Vilken färg på väggarna? Vita mestadels.
3. Vilka färger går lägenhetens inredning i övrigt? Lite olika. Mycket ekmöbler, men gillar massor färgklickar! 
4. Favoritmöbel och varför? Ingen just nu, vill byta nästan allt, men soffan är helt okej.
5. Vad vill du ändra på? Det mesta...
6. Vad har du där inne av följande:
a) Tv? En plasma 42" i vardagsrummet, en liten 14" tjocktv i sovrummet.
b) Video/dvd? Dvd i sovrummet i vardagsrummet spelar vi dvdfilmerna i xbox 360.
c) Dator? En bärbar och en icke fungerande stationär.
d) Stereo? Nope. Inte framme iaf.
e) Telefon? Mobil och en fast.
7. Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Våran gård och grannens staket...
8. Vad gör du oftast hemma? Bloggar desto mera, syr, leker med barnen, rensar och får ommöbleringsattacker då och då.
9. Vem förutom du brukar sova i din säng? Typ alla (som bor här alltså). Sambon, barnen och de flesta av katterna. Trångt med andra ord.
10. Favoritpryl i hemmet? Skolådorna i hallen.

BLANDAT
2. Var har du i din:
a) Jackficka just nu? Tror det är tomt faktiskt...
b) Jobbväska just nu? Har ingen särskild jobbväska.
c) Handväska eller liknande just nu? Massa lappar, kvitton och annat skräp. Har man trur hittar man nycklar, plånbok, lypsyl och mobil när man behöver dom.
3. Vad är du beroende av? Godis... tyvärr... Skärpning Madde!
4. Vilket land kommer du i från? Sverige
5. Vilken sorts lipsyl använder du? Vet inte va de heter. En blå förpackning typ... va så duktig och ekonomisk och köpte 2-pack. Duktigt!
6. Vad tror du på? Mycket.
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Är ju döpt så kristendomen borde ju va min grej, men nej. Tror på högre makter, men knappast nån Gud som sitter där å styr och ställer.
8. Vad köpte du senast? Kattgodis.
9. Har du nåt husdjur? 4 katter; Kurage, Madicken och deras döttrar Betty Boop och Paddy Poe.
10. Vad bor du i? Radhus

GREJER
Plånbok
: Röd, trasig...
Tandborste: Grön typ...
Smycken: Använder knappt smycken, utöver förlovningsringen klart.
Solglasögon: Är inte riktigt min grej... Allt blir ju så mörkt... :-)
Underkläder: Hipstertrosor är skönast.
Nagellack: Sällan. Skulle vilja mer men får ju inte ha det på jobbet.

Har ni läst igenom hela så beundrar jag er, skapligt duktigt, den är ju lååång.... Hoppas ni fått veta nåt småkul om mig.
Kan ju tillägga att jag "snott" listan från Jen som jag tror i sin tur fått den av nån annan....

1 kommentar:

  1. Jag oooorkade hehe, men det mesta visste jag ju redan förstås :) kraaaam!!!

    SvaraRadera